The Taste of Summer.

3 Jul

I am now officially on summer holiday – hoorah! During the past few weeks I’ve been dreaming of hot summer afternoons sitting in the garden with a book, sipping from a glass of crisp chilled elderflower juice.

 

Being as we are surrounded by elderflower trees in full bloom, I took the notion to make my own juice. I’ve never done it before, but it’s actually very easy. Last weekend I began the process using a recipe from here: http://www.blogpro.dk/mad-og-drikke/oekologisk-hjemmelavet-hyldeblomstsaft/.

The kitchen smelled divine as I sorted through the blossoms then added them to the sugary syrup in which they’d spend the next four days marinading.

 

The finished product has exceeded my expectations and I think it’s unlikely I’ll be buying pre-made elderflower juice again. Cheers!

 

Smagen af sommer.

Jeg er nu officielt på sommer ferie – hurra! Gennem de sidste par uger har jeg drømt om varme sommerdage, hvor jeg sidder i haven med en bog og nipper til et glas frisk hyldeblomstsaft.

Siden vi er omgivet af hyldetræer i fuld flor kom jeg til at tænke på at lave min egen saft. Jeg har aldrig lavet det før, men det er faktisk ret nemt. Sidste weekend begyndte jeg processen med en opskrift herfra: http://www.blogpro.dk/mad-og-drikke/oekologisk-hjemmelavet-hyldeblomstsaft/.

 

Køkkenet duftede guddommeligt, da jeg ordnede hyldeblomsterne og tilsatte dem til sukker sirupen, hvor de blev marineret i 4 dage.

Det færdige resultat har langt overgået mine forventninger, og jeg anser det for højest usandsynligt, at jeg køber færdiglavet hyldeblomstsaft igen. Skål!

Leave a Reply

